Service & leverans av utemöbler

Förutom sommarmöbler av hög kvalitet är god kundservice det viktigaste av allt för oss. Det säger Stefan Holm på Högsta Möbler, som här berättar mer om företagets service, villkor och leverans av utemöbler.

Kundservice hos Högsta Möbler

Berätta om er kundservice, Stefan. Hur når man er bäst?

– Du når oss alltid via mejl eller telefon, antingen direkt i våra butiker, eller centralt till Högsta Möbler. Kontaktuppgifterna hittar du på respektive butikssida.

Hur ser ni på det här med service?

– Det allra viktigaste för oss är att ta hand om våra kunder på bästa sätt, att vi verkligen bryr oss. Vi har hållit på med utemöbler sedan 1987 och vi har alltid haft just kunderna i fokus. Vi är ingen näthandel i första hand, vi finns på plats i våra butiker där du kan provsitta, få goda råd och inspiration. Finns inte varan inne just i den butik du besöker så kan du beställa den från vårt lager eller andra butiker.

Montering och återvinning

Är det sant att ni kan skruva ihop möblerna åt mig?

– Ja, om de inte är färdigmonterade sätter vi gärna ihop dem åt dig mot en mindre avgift. Fråga oss så får du prisuppgifter för den vara det gäller.

Och stämmer det att ni kan återvinna min gamla soffgrupp eller matbord?

– Javisst. Samma sak där – tala med oss så kör vi dina gamla möbler till återvinningscentralen mot en mindre kostnad när du köper nya möbler hos oss.

Leverans av utemöbler – hemkörning inom Mälardalen

Kan ni köra hem möblerna till mig?

– Ja, vi levererar möbler inom Mälardalen, kontakta din butik för offert och närmare uppgifter om vad som gäller för de varor du har köpt. Vi kör ut möbler med egna bilar och egen, ansvarsfull personal. Det minimerar risken för skrapade och stötta möbler.

Betalning

Vilka betalningssätt finns det hos Högsta Möbler?

– Du kan välja mellan kortbetalning, betalning via Swish eller bankgiro.

Kan jag dela upp betalningen av de möbler jag köper hos er?

– Ja, vi erbjuder flera bra alternativ i samarbete med Santander Consumer Bank. Läs mer om det på sidan om delbetalning av utemöbler.

Reklamation

Vad gör jag om en vara är skadad?

– Kvalitet för oss är varor som är så bra att det inte ska behöva bli några reklamationer. Vi kör som sagt också hem varor med egna bilar för att undvika repade, skadade produkter. Om du ändå skulle upptäcka ett fel på en vara ber vi dig att kontakta oss på Högsta Möbler så snart du upptäckt felet. För att vi ska kunna hantera ärendet ber vi dig att bifoga kopia på kvitto och bilder på produkten, så tar vi det vidare därifrån. Reklamationsrätten gäller ursprungligt fel på varan.

Ånger- och bytesrätt

Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?

– Det finns egentligen inget öppet köp på möbler köpta i en fysisk butik, men självklart gör vi alltid vårt yttersta för att hjälpa dig så att du blir nöjd. Om du till exempel vill byta en standardvara till en vara med en annan färg gör vi det gärna ifall vi fortfarande har varan i lager. Det förutsätter dock att varan inte har monterats och att den är i ursprungligt skick. Fråga oss alltid om du är osäker vid köpet, och hör av dig till oss om det är något du undrar över.